Nr 1 w Polsce w opiece nad dziećmi

Zarejestruj się i...
Zarejestruj się i...
  • Dodawaj ogłoszenia
  • Poznaj stawki niań
  • Przeczytaj wszystkie referencje
Zarejestruj się
Jesteś opiekunką? Stwórz profil

Katarzyna B.

W Niania.pl od
Ostatnia aktywność: 1 rok temu
Kobieta, 41 lat
  • Pełny etat, Część etatu, Dorywczo
  • Doświadczenie: powyżej 5 lat
    Wynagrodzenie:

    • Kobieta, 41 lat
    • Pełny etat, Część etatu, Dorywczo
    • Doświadczenie: powyżej 5 lat
    • Wynagrodzenie:

    W Niania.pl od
    Ostatnia aktywność: 1 rok temu
    Zaufanie i bezpieczeństwo
    • Potwierdzona tożsamość
    • Poprawnie rozwiązany test z podstawowej wiedzy o zdrowiu, higienie i bezpieczeństwie dziecka.
    • Potwierdzony adres e-mail
    • Ta opiekunka ukończyła kurs 'Profesjonalna Niania'
    Więcej o mnie

    ______________________________________________________________________________

    Witam serdecznie!

     

    Oferuję współpracę jako niania  (domowa opiekunka dziecięca)  od września 2018 r.
    w godzinach  OD RANA  DO 12.30./13.30
    .,  ponieważ po południu współpracuję z cudowną rodziną :)


    Mieszkam w Londynie blisko stacji Hendon i Hendon Central. Przy stabilnych warunkach współpracy jestem gotowa dojeżdżać do  miejsca pracy do około 1,5 h (w jedną stronę).

     

    Zależy mi na współpracy z rodziną, która rozumie, jak duży wpływ na dziecko ma postawa i umiejętności osób dorosłych, zaangażowanych w jego opiekę, wychowanie i edukację.
    Moja dotychczasowa współpraca z rodzinami opierała sie na zaufaniu i otwartości oraz jasnych i konkretnych warunkach. Tego też oczekuję od kolejnych rodzin.

     

    ______________________________________________________________________________

    DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

     

    Mam 10-letnie zawodowe doświadczenie w pracy z dziećmi i nieustannie odkrywam nowe obszary opieki, wychowania i budowania bliskich relacji z dziećmi.

     

    Pracę jako niania rozpoczęłam w styczniu 2008 r. w Warszawie (w tym współpracowałam z rodziną dwujęzyczną – j. angielski i polski). Od września do grudnia 2015 r. pracowałam jako przedszkolny nauczyciel Montessori. Od stycznia do kwietnia 2016 byłam aktywnym uczestnikiem życia różnorodnych placówek Montessori w Warszawie.

    W Londynie pracuję jako niania od sierpnia 2016 r. Od tamtego czasu współpracuję po południu z polską rodziną - opiekuję się 6-letnią dziewczynką.

    Od marca do lipca 2017 opiekowałam się 2-letnim chłopcem w godzinach przedpołudniowych, który po wakacjach rozpoczął przygodę z przedszkolem :)

    Od listopada 2017 do lutego 2018 byłam też wolontariuszką w Polskiej Szkole Wembley im. Janusz Korczaka w Starszym Przedszkolu. Moja praca polegała głównie na organizacji i prowadzeniu zajęć indywidualnych dla 4-letniej dziewczynki ze szczególnymi potrzebami.


    Dotychczas opiekowałam się dziećmi od noworodka (od pierwszych dni jego życia) do wieku szkolnego (ok 10 r.ż.). Dlatego wiek podopiecznego nie stanowi dla minie wyzwania. Poza tym opiekowałam się zarówno jednym dzieckiem, dwojgiem dzieci – w różnym wieku oraz bliźniaczkami, jak i grupą dzieci (w wieku od 2 do 5 lat w przedszkolu Montessori).

     

    Ponadto w ramach opieki nad dziećmi współpracowaliśmy z różnymi rodzinami wspólnie z moim partnerem życiowym. W tym samym czasie Sławek realizował swoją własną ścieżkę zawodową na etacie.

    Oboje przez ok. 6 m-y sprawowaliśmy regularną cotygodniową opiekę nad trójką dzieci. Obejmowała ona ogólne czynności opiekuńcze, zabawy, gry planszowe, kąpiel, przygotowanie do snu, czytanie bajek oraz czuwanie nad spokojnym snem do powrotu rodziców.

    Współpracowaliśmy także przez 3 lata z rodziną, w której Sławek opiekował się chłopcem w ramach zastępstwa za mnie w ciągu dnia oraz oboje opiekowaliśmy się nim okazjonalnie wieczorami (na tygodniu i w weekendy).

    Ponadto Sławek przez 2 lata sprawował samodzielną opiekę nad chłopcem (w wieku od 2 do 4 lat). Polegała ona na odebraniu dziecka z przedszkola, podaniu posiłku, zabawie, zapewnieniu bezpieczeństwa i ogólnych czynnościach opiekuńczych do godzin wieczornych.

     

    W trakcie współpracy z rodzinami, często nawiązywaliśmy z nimi bliskie relacje i pozostajemy w kontakcie do dnia dzisiejszego :-)

    Uważamy, że opiekując się dzieckiem, jako para, stwarzamy dziecku wiele korzyści - zarówno w wymiarze uważności, troski i opieki, jak i doświadczenia różnorodnych form wspólnego spędzania czasu czy obserwacji relacji dwojga bliskich sobie osób.

     

    Oboje mamy spójne poglądy na zawód niani / niańka oraz działań w tym zakresie. Uważamy, że do zadań niani należy znacznie więcej niż zawiera się w czynnościach opiekuńczo-pielęgnacyjnych. Codzienny, kilkugodzinny kontakt z dzieckiem każdorazowo zawiera w sobie opiekę nad nim oraz jego wychowanie i edukację sytuacyjną. Oznacza to umiejętność zorganizowania czasu, przestrzeni i atmosfery, w sposób który wspomaga rozwój dziecka - zgodnie z jego wrodzonymi zdolnościami i możliwościami rozwojowymi. Oczywiście nie popadając jednocześnie w wydumany czy moralizatorki ton i pamiętając, aby pozostawić przestrzeń na niedocenianą obecnie, choć wciąż bezcenną swobodną zabawę, zadumę oraz szczery śmiech :)

    Prosimy pamiętać, że używając określenia
    opieka nad dzieckiem
    traktujemy go jako skrót myślowy
    , a zawiera się w nim to wszysko, co jest napisane powyżej oraz w akapicie OBOWIĄZKI.

     

    W pracy niani łączę pasję (radość i oddanie) oraz profesjonalizm (wiedzę i umiejętności). Nie mylić z perfekcjonizmem ;-)
    Codzienny udziału w dziecięcych odkryciach ma dla mnie bezcenną wartość. Przykładem jest radość z towarzyszenia małemu dziecku w pokonaniu dwóch schodków, obserwacji malującej się na jego twarzy zadumy nad planem jak z nich zejść i aktywnego wsparcia, jeśli tego potrzebuje :-)
    Jednocześnie pracę niani uważam za pełnoprawną profesję, a nie hobby. Zawód ten wymagał ode mnie długotrwałego przygotowania, zdobycia odpowiedniego doświadczenia i jest moim źródłem utrzymania.

     

    W pracy na relacji z dzieckiem inspiruję się m.in. założeniami:
    - Warsztatów Umiejętności Wychowawczych (opracowanych na koncepcji „Wychowanie bez porażek” Thomasa Gordona oraz książce Adele Faber, Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”)

    - Pedagogiki Marii Montessori

    - Porozumienia Bez Przemocy (NVC) Marshalla Rosenberga

     

    Jeśli zapytasz, jakie są moje „słabe strony”, to szczerze odpowiem, że po prostu jestem istotą ludzką ;-)  Niektórzy mogą uznać za moją wadę to, że np.:

    - nie upubliczniam zdjęć z podopiecznymi

    - nie zrobię
    słodkiego
    pierwszego wrażenia szczebiocącej ciocio-niani (co jednak nie ujmuje mojej czułości i troski wobec dziecka)

    - nie podejmuję się roli
    guwernantki
    , co to zapędzi dzieci do nauki, będzie wtórować jednotorowemu myśleniu i zdobywaniu kolejnych medali (jakkolwiek je rozumiesz) i jeszcze do tego zapewni niezmącony porządek w rzeczach dzieci

    - cenię swoje życie prywatne i potrzebuje odpoczynku, więc dbam o to, aby w trakcie
    etatu
    nie pracować powyżej 8 godzin dziennie (w sporadycznych wyjątkowych sytuacjach jestem do dyspozycji do 10 h/dz)
    - uważam, że płatny urlop należy się każdemu człowiekowi (bez względu na rodzaj umowy - słowną czy pisemną)
    - czasami przechodzę chorobę razem z podopiecznym i też potrzebuje zostać w swoim łóżku
    - nie dążę do perfekcjonizmu, bo próbuję się od niego uwolnić
    - nie łączę pracy niani z pracą gosposi itp. dodatkowymi zadaniami, ze względu na starą mądrą zasadę
    jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego
    ;-)

    Co do ostatniego punktu dodam dla jasności, że sprzątam na bieżąco np. po posiłku zarówno po sobie, jak i po dziecku, jeśli z jakiegoś powodu nie jest ono w stanie włączyć się w czynności porządkowe.

     

    Szczegółowe informacje dot. mojego doświadczenia i przygotowania zawodowego, znajdują się w CV, które prześlę osobom zainteresowanym.

     

    ______________________________________________________________________________

    OBOWIĄZKI

     

    Proszę pamiętać, że ostateczny zakres współpracy zależy od wieku, potrzeb, zdolności i możliwości dziecka oraz woli rodziców i rzeczywistych szans na jej realizację.

     

    Poniżej spisałam zadania, które wg mnie przynależą do zawodu niani i wynikają z mojego doświadczenia.
    Zaczęłam od obszaru opieki nad dzieckiem, edukacji Montessori i czynności dodatkowych. Zakres zadań wychowawczo-edukacyjnych uzupełnię w niedługim czasie :-)

     

    Według mnie podstawą w relacji z dzieckiem jest okazywanie mu szacunku, zapewnienie poczucia akceptacji i bezpieczeństwa oraz dopasowanie działań do jego naturalnych predyspozycji i możliwości rozwojowych. I dotyczy to zarówno opieki, jak i wychowania czy edukacji.

     

    W ramach czynności opiekuńczych:

    * okazuję zainteresowanie i zaangażowanie oraz gotowość pomocy, gdy dziecko trafi na przeszkody przekraczające jego możliwości
    * troszczę się o bezpieczeństwo i zdrowie dziecka (np. ogólna profilaktyka zabezpieczająca dobro oraz eliminująca zagrożenia, ochrona systemu nerwowego tj. dieta, sen, ruch, pobyt na świeżym powietrzu, niwelowanie nadmiernego hałasu i chaosu w otoczeniu)
    * znam zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej (średnio co 2 lata uczestniczę w kursie)
    * wykonuję czynności higieniczno-pielęgnacyjne (np. zapewnienie intymnych warunków wykonania czynności higienicznych, poinformowanie dziecka o celu i przebiegu planowanych czynnościach, zaangażowanie dziecka w czynności zgodnie z jego stopniem samodzielności, zachowanie czystości rak przed i po czynnościach, stosowanie jednorazowych rękawiczek w kreślonych sytuacjach, toaleta ciała, dbanie o higienę jamy ustnej, smarowanie skory wskazanymi preparatami, zmiana ubrań i pieluch)
    * dostosowuję ubrania, czas pobytu na świeżym powietrzu itp. do panujących warunków w otoczeniu dziecka
    * uczestniczę w procesie odpieluchowania i odstawiania smoczka
    * zaspokajam potrzeby dziecka związane z chorobą (np. wzmożona potrzeba bliskości, zapewnienie dostatecznej ilości płynów i odpowiednich posiłków), przy czym nie podaję dzieciom leków innych niż ratujących życie
    * zapewniam dziecku komfortowe warunki do odpoczynku, w tym towarzyszę dziecku w zasypianiu, jeśli jest taka konieczność
    * przygotowuję posiłki dla dziecka i sprzątam po nich oraz angażuję dziecko w te działania zgodnie z jego możliwościami
    * karmię lub wspomagam dziecko podczas spożywania posiłku adekwatnie do zakresu jego umiejętności samoobsługowych, przy czym:

    - posiłki spożywamy wspólnie i tylko przy stole tzn. nie biegam za dzieckiem z jedzeniem
    - nigdy nie karmie dziecka przez sen

    - nie traktuję jedzenia jako elementu negocjacji np. ‘jeśli zrobisz coś tam, to dostaniesz cukierka’, ‘no zjedz za mamusie’, ‘jak nie zjesz, to będzie mi przykro’ itp.

    * wychodzę z dzieckiem na spacery (plac zabaw, park itp.) i preferuję spacer, jako codzienną praktykę
    * odprowadzam/przyprowadzam dziecko z przedszkola/szkoły
    * towarzyszę w wyjściu na zajęcia dodatkowe oraz uczestniczę w nich, jako opiekun dziecka
    * bez wyraźnej prośby ze strony rodziców:

    - nie podaję dziecku żadnych słodyczy (w tym słodzonych soków, napojów gazowanych/mlecznych, sztucznych herbatek) oraz słodkich/słonych przekąsek (typu mleczne kanapki, herbatniki, krakersy, chrupki kukurydziane, oblepione cukrem płatki śniadaniowe), ale za to chętnie przygotuję z dzieckiem bezmleczną owocową owsiankę/jaglankę na pierwsze śniadanie lub kolorową sałatkę owocową, jako drugie śniadanie lub podwieczorek :-)
    - nie włączam bajek, gier i innych programów na laptopie, w telewizorze itp. urządzeniach, ale chętnie śpiewam piosenki przeznaczone dla dzieci i puszczę muzykę lub słuchowisko odpowiednie do wieku dziecka.

     

    W ramach czynności wychowawczo-edukacyjnych

    ... w przygotowaniu

     

    W ramach czynności edukacyjnych z zakresu  pedagogiki Montessori:

    Za zgodą rodziców, poza opieką i wychowaniem, włączam także do środowiska domowego elementy pedagogiki Marii Montessori.
    Najczęściej polega to na wprowadzeniu „pomocy Montessori” z działu „Życie codzienne”. Dzięki pracy z nimi dziecko ćwiczy bardzo różne umiejętności przydatne mu zarówno w codziennym życiu, jak i w przyszłości w szkole.
    Można przyjąć, że słowo „praca” w Montessori jest odpowiednikiem słowa „zabawa”, jeśli jest spełniony podstawowy warunek (i jednocześnie najważniejszym elementem „pracy” w pedagogice Montessori) – dziecko jest autentyczne zainteresowanie danym działaniem i czerpie z niego przyjemności.
    Poza tym dziecko przez „pracę” z użyciem „pomocy Montessori” wykonuje niesamowicie istotna pracę na rzecz doskonalenia lub wykształcenia umiejętności adekwatnych do jego wieku, aktualnych możliwości i wrodzonych predyspozycji. Jednocześnie wspomniany powyżej „ogrom pracy” wykonanej przez dziecko można określiś słowami: „Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu”.
    Ze swojej strony mogę zapewnić, że idea Marii Montessori wypływa z założenia podążania za dzieckiem (jego potrzebami, upodobaniami i możliwościami) i ma na celu wspieranie jego naturalnego procesu rozwoju.
    Nie ma więc w niej miejsca na „urabianie” dziecka, ale nie ma też przestrzeni na jego „samowolę” - jest za to równowaga między naturalnym rozwojem dziecka, a wychowaniem.
    W praktyce wygląda to tak że na wstępie przygotowuję zestaw linków do informacji (w j. polskim) nt. pedagogiki Montessori i jej zastosowania w środowisku domowym. Następnie omawiamy wspólny plan działania w celu stworzenia montessoriańskiego otoczenia dziecka oraz przeorganizowania jego obecnego stanu.

    Z czasem adekwatnie do zainteresowań, możliwości i wieku dziecka wprowadzam kolejne pomoce Montessori (część z nich - z działu Życie Praktyczne, przygotowuję na bieżąco, a pozostałe są do zakupienia przez internet - za Waszą zgodą mogę dokonać wyboru oraz złożyć zamówienie).

    Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem, to mogę przesłać przykładowe zdjęcia półki z 'pomocami Montessori' z mojej obecnej pracy.
    Jeżeli zdecydujecie się na skorzystanie dodatkowo z mojej wiedzy i umiejętności w tym zakresie, wtedy proponuję wyższą stawkę za godzinę.

     

    W ramach czynności dodatkowych:

    Jeśli istnieje konieczność specjalnych zabiegów pielęgnacyjnych, fizjoterapeutycznych czy pedagogiczno-psychologicznych, ukierunkowanych przez lekarza, terapeutę lub psychologa, jestem gotowa podjąć się tych działań. Oczekuję jednak ścisłej współpracy zarówno z rodzicem, jak i specjalistą w danej dziedzinie.

     

    Działania opiekuńcze, wychowawcze i edukacyjne ze strony niani przenikają się nieustannie, a ich efekty wyrażają się w rożnych formach aktywności dziecka (w czynnościach samoobsługowych, zabawie, zajęciach na świeżym powietrzu, kontaktach okolicznościowych). Ważne, że wymienione czynności przebiegają w naturalny sposób tj. pod wpływem konkretnego doświadczenia, czy inspiracji jakimś wydarzeniem.

    Uważam, że każda sytuacja jest dobra, aby wyrazić emocje, powiedzieć ciepłe słowo, dać przykład swoim zachowaniem, zainicjować rozmowę na ważny temat, omówić sprawy bezpieczeństwa, zachowania, zabawy z innymi itd.

     

    ______________________________________________________________________________

    ZAKRES WSPÓŁPRACY I WYNAGRODZENIE

     


    STAŁA WSPÓŁPRACA:

    - 4-5 dni  od pon do pt;
    - 4-6 h/dziennie;

    - w godz.:  od rana  do 12.30./13.00./13.30. (zależy od czasu dojazdu do popołudniowej pracy);
    - okazjonalnie wieczory i weekendy;
    - stawka za h zaczyna się od £11  w zależności m.in. od ilości godzin i dni (im mniejsza ilość dni i/lub godzin w ciągu tygodnia tym wyższa stawka), a także zakresu obowiązków;

     

    WEEKENDY:

    - soboty (po południu);

    - noc z piątku na sobotę lub z soboty na niedzielę;
    - interesuje mnie współpraca zaczynająca się od 3 h / dziennie;

    - stawka za h zaczyna się od £11 w zależności od ilości godzin i podopiecznych oraz rodzaju obowiązków;

    - przy tej formie współpracy chętnie pracujemy wspólnie ze Sławkiem, ale nie jest to warunek konieczny z naszej strony (płatność dotyczy jednej osoby)

     

    OGÓLNE ZAŁOŻENIA:

    Przy regularnej współpracy (powtarzalnej ilości dni i godzin w tygodniu) proponuję:

    ** stawkę godzinową lub stałą stawkę tygodniową

    ** płatność w ostatnim przepracowanym dniu tygodnia (tygodniówki).

    ** 4 tygodnie pełnopłatnego urlopu oraz 8 pełnopłatnych dni Bank Holiday.

    Rozumiem to następująco: jeśli współpracujemy np. 4 dni w tygodniu, to jako
    pełnopłatny tydzień w ramach urlopu
    przyjmuję 4 dni płatne 100%; wolne dni w ramach Bank Holiday są płatne 100%, jeśli wystepują w dniach kiedy zwyczajowo sprawuje opiekę nad dzieckiem.

    ** 10 dni płatnego chorobowego w wymiarze po 5 dni 100% i 50%.

    ** nadgodziny płatne za godzinę w wymiarze 120% stawki podstawowej.

    Przez podstawową stawkę godzinową rozumiem stawkę godzinową przyjętą za prace w ciagu dnia od pon do pt (lub kwotę wynikającą z przeliczenia stałej kwoty tygodniowej na ilość przepracowanych godzin w tygodniu).

     

    Stawka, o której rozmawiamy podczas pierwszego kontaktu jest  stawką netto tzn. że nie obejmuje kosztów związanych z podatkiem, ubezpieczeniem, szkoleniami, dojazdem do pierwszej strefy itp.

     

    Dla zaniepokojonych: urlopy wykorzystywałam w terminie proponowanym przez rodzinę, a stany chorobowe zdarzały mi się bardzo sporadycznie :-)

     

    Jestem otwarta na negocjacje :-) Jednocześnie ufam, że potraficie docenić wartość mojego doświadczenia w pracy z dziećmi oraz rozumiecie znaczenie godnych zarobków na życie.

     

    ______________________________________________________________________________

    ŻYCIE PRYWATNE

     

    W życiu kieruję się takimi wartościami, jak bliskość w relacjach, ciekawość świata, otwartość, szczerość, wolność, prostota życia i radość z dnia codziennego.


    Prywatnie jestem w satysfakcjonującym wieloletnim związku z parterem - Sławkiem.

    Jesteśmy osobami, które zdecydowanie cenią swobodę działania, co pozwala nam na zaspokojenie naszej ciekawości ludzi i świata :)

    Oboje cenimy wartości płynące z rozwoju osobistego i podróżowania. Z upływem czasu oba te obszary naszego życia z celów samych w sobie stały się naszymi pasjami :-)

    Dlatego też zdecydowaliśmy sie na wyjazd od Anglii - postanowiliśmy połączyć pracę z kontynuacją nauki języka angielskiego oraz poznaniem kraju i kultury.

    Tutaj też, po wizycie w Glastonbury, zrodziło się w nas pragnienie doświadczenia pobytu w miejscach zwanych czakramami Ziemi, rozsianych na naszej cudownej planecie :)

    Rozwój osobisty, podróżowanie i praca zawodowa dostarczają nam tyle inspiracji i doświadczeń, że poza nimi cenimy sobie stabilne, spokojne życie. Czas wolny najchętniej spędzamy na łonie natury: spacerując, jeżdżąc rowerem, grając w badmintona lub tenisa, czytając książkę. Poza tym uwielbiamy tańczyć, przebywać w parkach etnograficznych, uczestniczyć w koncertach na świeżym powietrzu, grać w gry planszowe.

     

    Osobiście lubię także w chwilach relaksu rozwiązywać sudoku i zagadki logiczne oraz układać puzzle. Cenię zdrowe, smaczne jedzenie oraz naturalne metody pielęgnacji ciała i dbania o gospodarstwo domowe.

    Ponad to jestem pasjonatką jazdy samochodem i posiadam czynne prawo jazdy kat. B, a w przyszłości chcę rozwijać swoje zainteresowania związane z jazdą motocyklem i wyprawami off-roadowymi.

    Poza tym fascynuje mnie wszystko co związane z  doświadczeniem
    przestrzeni
    , więc na realizację czeka m.in. nurkowanie i skoki spadochronowe.

    Jestem też zwolenniczką kształcenia ustawicznego (proces stałego odnawiania, rozwijania i doskonalenia kwalifikacji ogólnych i zawodowych, trwający przez całe życie). W poprzednich latach, skupiłam się szczególnie na temacie relacji i umiejętności wychowawczych, co realizowałam przez pracę z dziećmi, udział w warsztatach, kursach i lektury.

     

    _____________________________________________________________________________

    KONTAKT

     

    Rodziny zainteresowane współpracą, proszę o kontakt
    na maila: katarzyna.bochniak@'(*******)' lub pod nr tel.: **************** - dlaczego ukryte? >

     

    Ze swojej strony będę miała kilka pytań, które pomogą mi lepiej poznać Waszą rodzinę (potrzeby dziecka, zasady Waszego domu i funkcjonowania poza nim).

     

    Dziękuję za czas przeznaczony na lekturę profilu oraz zachęcam do osobistego spotkania :-)

     

    Pozdrawiam ciepło
    Katarzyna Maria Bochniak

    ______________________________________________________________________________

    Szczegóły o mnie
    • Możliwa opieka w domu niani
    • Możliwa opieka w domu rodzica
    • Możliwa praca z zamieszkaniem
    • Doświadczenie w pracy z bliźniakami
    • Doświadczenie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
    • Niepaląca/y
    • Obecność zwierząt
    • Prawo jazdy
    • Możliwe zajęcia on-line
    Pracowałam z dziećmi w wieku
    • Poniżej 1 roku życia
    • 1 - 3 lat
    • 3 - 6 lat
    • 6 - 12 lat
    • Powyżej 12 lat
    Aktywności z dzieckiem, których się podejmę
    • Spacery
    • Kreatywność
    • Muzyka
    • Sporty
    Dodatkowe obowiązki, których się podejmę
    • Porządki
    • Sprzątanie
    • Zakupy
    • Pranie
    • Gotowanie
    Wykształcenie
    • Średnie
    • Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli (siedziba w Koszarawie Bystrej) oraz Stowarzyszenie Montessori Bez Granic
    • Kierunek: Kurs Pedagogiki Marii Montessori (na poziomie przedszkolnym i szkolnym - klasy I-III)